Nuffnang Ads

Sunday 15 May 2016

Adik Kecik aka Bongsu

Assalamualaikum & Hi


Tetiba hari ini nak bercerita pasal Adik Kecik Bongsu. Kenapa panggil macam tu? Sebab dia sorang je yang kecik tak akil baligh lagi. Muehehe!

Yelaaaa! Semua dah tua sesuai dah kalau nak tambah umat Nabi. Insha Allah :)

Ingat lagi masa tu aku Form 3 dan duduk dekat asrama. Satu malam tu call la my Umi sebab homesick. Gengam duit syiling yang duk kumpul seminggu demi nak menelefon ni. Then, adik kedua aku yang angkat. Dia cakap 'Wei umi mengandung kot'. Aku be like What? Jangan nak merepek! sambil gelak tak ikhlas.

Umi aku pun confirmkan, Yes! True Statement. OMG! Happy la nak ada baby baru setelah sekian lama. But sangaattt risau sebab Umi aku ni darah tinggi. Umi cakap rezeki Allah nak bagi kena terima.

So pada 12 April 2017 lahirlah baby copycat aku ni. Everything ikut aku. Umi Abah cakap macam tu! Patutlah selalu berkelahi but deep inside I love her very much. Dia intan payung penyeri suasana family aku. Tiada dia sehari memang sunyi. Sebab dia potpetpotpet ya Allah sampai kena marah sebab mulut banyak sangat. 

So sangat dihargai.

Haaa! True statement. Memang kalau tiada dia sunyi je rumah. Even time ada selalu kena usik kena marah kena buli. Tu saje je tunjuk kasih sayang.HAHA! Sekurang-kurangnya dia menjadi peneman Umi Abah. Sekurang-kurangnya Umi Abah takde la krik krik berdua je. Everything dia minta mesti dapat. Tu agak jeles jugak la. Tapi kakak-kakak jugak bagi apa yang dia nak. 

Time flies so fast! She has grown up so much! She can do what she wants.




P/S : I wish you were this little again dear our cerewet girl! :)


No comments:

Post a Comment